top of page

סדנת אילתורים - ככה בונים צוות!

סדנת אלתורים חווייתית לבניית צוות מגובש

סדנת אלתורים או סדנת אימפרוביזציה מעלה חיוך על הפנים ומשחררת צחוק ושמחה. כמנהלי צוות חדש או ותיק, אתם בוודאי רוצים שהעובדים יעבדו יחדיו בשיתוף פעולה וגם להביע את ההערכה שלכם לעבודה המתבצעת. סדנת גיבוש היא דרך נפלאה לצאת מהשגרה, לחבר בין אנשי (ונשות) הצוות וליצור חוויה משותפת.

צוותים אשר עוברים פעילות גיבוש עובדים טוב יותר יחדיו. הפעילות היא הזדמנות להיכרות מזווית אחרת, שאינה קשורה למשימות בעבודה וחשיפה לצדדים חדשים אחד של השני. מבחינת מקום העבודה, כשהצוות עובד בשיתוף פעולה ובנינוחות, התקשורת משתפרת ואיתה הפרודוקטיביות. אין כל ספק כי גיבוש חשוב וכי חשוב לבחור את הפעילות הנכונה לצוות.


בחירת סדנה שמתאימה לצוות העובדים

סדנה לבניית צוות של שלופתא, לבניית צוות מגובש עם שיתופי פעולה מעולים
מנהלי בנק לאומי נהנים בסדנה לבניית צוות של שלופתא

מבין הסדנאות השונות עליכם לבחור את זו שתתאים לצוות שלכם. בתהליך של הקמת צוות חדש, לפני יציאה לפרויקט מיוחד ובמקרים של שחיקה, עליכם לחשוב על פעילות מגבשת וקלילה. פעילות שתגרום לעובדים להשתחרר, להתחבר זה לזה ושתאפשר לכל אחד ואחת להביע את עצמו, בלי שיפוטיות.

בבחירת סדנת גיבוש צוות אתם נותנים את הטון הניהולי. אתם מכוונים למטרה וללא מילים מספרים לעובדים שלכם איזה צוות אתם רוצים לבנות.



היתרונות של סדנת אלתורים לבניית צוות

סדנת אלתורים לבניית צוות מונחית על ידי שחקנים משלופתא שחיים ונושמים את עולם האימפרוביזציה. במהלך הסדנה מועלות על ידי הצוות סיטואציות שונות מחיי היום יום והמשתתפים מוזמנים להגיב להן. כל תגובה נכונה ולכל אחד ואחת יש מקום במפגש. לסדנה מסוג זה יתרונות רבים ובניהם:

הכנסת קלילות למקום העבודה

העבודה יכולה להיות מלחיצה. פעמים רבות העובדים צריכים לעמוד ביעדים ואווירת הלחץ אף פעם לא תורמת להצלחה. פעילות גיבוש קלילה, נינוחה, שבה כל עובד ועובדת יכולים לשים בצד את המטרות והיעדים ולהתרכז בחוויה שלהם עם העמיתים לעבודה, היא דרך נפלאה לגבש בין העובדים. כך אנחנו גורמים לחברים בצוות לראות אחד את השנייה באופן פשוט וקליל ולא רק דרך עדשת העבודה היום יומית.

צחוק תמיד מקרב בין אנשים

בניית צוות דורשת פתיחות לרעיונות, שיתוף פעולה וקרבה מסוימת בין העובדים. סדנת אימפרוביזציה מעלה חיוכים, גורמת לצחוק להתגלגל ומקרבת בין החברים לצוות. הסדנה מציבה את העובדים מול סיטואציות יום יומיות אך מכניסה לתוכן הומור וגורמת לעובדים לראות אותן באור חדש ושונה.

חוויה שנשארת לזמן רב

אחת המטרות של הזמנת סדנאות לארגונים היא לעבור חוויה שתישאר הרבה אחרי שהסדנה תסתיים. צוות עבודה טוב הוא צוות שצבר חוויות משותפות ואלו צריכות להיות מתובלות בזיכרונות שכיף לחזור אליהן. סדנת אלתור מכילה שלל רגעים שכיף להיזכר ולצחוק מהם הרבה לאחר שהיא מסתיימת.

שוויון בין כולם

כל משתתפי הסדנה שווים זה לזה. במסגרת האלתורים והאימפרוביזציה מתבקשים המשתתפים לקחת חלק, על פי נוחיותם ואין מישהו שצודק או טועה. לכל אחד ואחת יש הזדמנות להביע את עצמם, לצחוק ולהיות חלק בלתי נפרד מהחוויה. בניית צוות צריכה להתבצע באופן בו כל אחד יביא את היתרונות שלו ויוכל להביע את עצמו. סדנה חווייתית היא הזדמנות מצוינת בה כל אחד יכול להיות במרכז הבמה.

כולם יכולים להשתתף

בסדנת אימפרוביזציה הכל נכון. אין פעולות שהן לא נכונות ואין תגובות פחות טובות. כולם יכולים להשתתף, בכל רגע נתון או להימנע מהשתתפות. המטרה היא לתת לכל המשתתפים הזדמנות להיות חלק מהצוות, בלי להרגיש שהם לוקחים או שנותנים להם מקום. ממש כמו בצוות, יש מקום לכולם.


במסגרת סדנאות גיבוש לבניית צוות אנחנו מזמינים את המשתתפים לקחת חלק, על פי הנוחות שלהם. מניסיוננו, תוך דקות ספורות כולם מרגישים בבית. הסדנאות מתאימות לגיבוש צוותים קטנים, כפעילות חג ייחודית וכסדנת מנהלים. כל פעילות מלאה בצחוק, משחררת את המשתתפים ומשאירה חוויה יוצאת דופן.

bottom of page