top of page

כזה פורים עוד לא חגגתם

עודכן: 15 במרץ 2021

הפתיעו את העובדים שלכם בסדנת זום פורימית

גם השנה, "משנכנס אדר מרבין בשמחה" והפעם – בזום. ארגונים רבים נהגו לחגוג ולציין את פורים מדי שנה, חלק במסיבות ואחרים במשרד כשהעובדים הגיעו מחופשים. אין שום סיבה שהשנה זה יהיה אחרת ואם המילה "קורונה" עולה לכם לראש, אנחנו ממש עומדים להפתיע אתכם.


מאז פרוץ הקורונה העברנו ב"שלופתא" עשרות סדנאות גיבוש לעובדים וכל זאת דרך הזום. סדנאות האימפרוביזציה מצחיקות, משחררות, מחברות בין העובדים ומשאירות זיכרון שכיף לדבר עליו. בפורים הקרוב אתם יכולים להפתיע את העובדים שלכם ולתת להם סיבות מצוינות להעלות חיוך על הפנים.

עובדי חברת גונג באמצע פעילות גיבוש בזום של שלופתא
חברת "גונג.אי.או" באמצע סדנת גיבוש בזום


לשלוף את הצחוק מבפנים

סדנאות בזום הן הזדמנות מעולה להחזיר את אווירת המשרד, את תחושת ה"ביחד" ולהראות לעובדים בארגון שהם חשובים לכם. פורים מתקרב וזה הזמן ליצור אווירה שמחה, גם כשהעובדים בבית - אנחנו נשמח לשלוף את הצחוק החוצה ולגרום לעובדים להרגיש שהחג הזה באמת מיוחד.

ממש כמו כל סדנה "רגילה" לפני תקופת הקורונה, גם בסדנת זום נקבע מראש את שעת הסדנה והמשתתפים ייכנסו לקישור שתקבלו מאיתנו. הצוות שלנו ידאג לאווירה קלילה מהרגע הראשון, יסיר מחסומים שיכול להיות שחלק מהעובדים ירגישו בתחילה ויתחיל לתת משימות משעשעות שיעלו את הצחוק וישחררו את המשתתפים.


המשימות השונות מגיעות מעולם האלתור. המשתתפים לא צריכים להיות שחקנים וגם הביישנים ירגישו בנוח. הזום הוא מרחב מעולה לקיים סדנאות לארגונים. הוא מאפשר לכל משתתף ומשתתפת להיות במרחב הפרטי, אך להרגיש חלק בלתי נפרד מהצוות, להשתתף על פי הנוחות האישית ולחזור ולהתחבר עם שאר העובדים. סדנאות הגיבוש שלנו מצליחות לחבר בין העובדים אל אף המרחק, מזכירות לכולם שהעבודה עדיין משותפת ונותנות למקום העבודה הזדמנות לחגוג יחד את החג הכי שמח בלוח השנה.


מריחוק חברתי לגיבוש

ללא כל ספק, העובדה שעובדים רבים נמצאים בביתם יחד עם הריחוק החברתי יכולים להשפיע על המורל ועל מצב הרוח. חלק מהעובדים בוודאי שומרים על קשר, חלק עובדים באופן צמוד, אך רבים אחרים עשויים למצוא עצמם בצד ולחשוב לרגע שהם מתמודדים לבד עם המצב. השינויים הרבים משפיעים על כל אחד מהעובדים אחרת וחשוב שכל אחד יבין שהוא לא היחיד שחווה אותם.

ערב גיבוש מצחיק הוא הזדמנות נפלאה לתת לכל העובדים תחושה שהם נמצאים תחת קורת גג אחת, גם כשכל אחד בביתו. זה הזמן להשתחרר וליצור חוויה משותפת נפלאה - ופורים הוא סיבה טובה לערב שכזה. במהלך הסדנה הצוות מזמין את העובדים לקחת חלק במשימות משעשעות, כאלה שכל אחד יכול לבצע והתוצאה היא צחוק וחיוך שנשאר גם כשהמסכים כבים.

הצוות שלנו מקיים סדנאות לארגונים גדולים וקטנים. הניסיון שלנו נע בין קבוצות של שישה משתתפים ועד למאה וחמישים. כדי להבין איך אנחנו מצליחים לגבש את העובדים שנמצאים כל אחד מול המסך שלו, כדאי שנציץ במה שמתרחש ברגע שהמסכים נדלקים.


הצצה אל סדנאות האימפרוביזציה בזום

"שלופתא" הוא הרכב אימפרוביזציה אשר מקיים סדנאות גיבוש לעובדים כבר 6 שנים. אנחנו מבינים את חשיבות המפגש בין העובדים והצלחנו להעביר את הסדנאות הפיזיות למרחב הווירטואלי כשאנחנו שמים דגש על יצירת חוויה משותפת והצצה לעולם האלתור. עולם זה משעשע מאד ומלמד כיצד סיטואציות יום יומיות יכולות להיות פשוטות וקלילות יותר.

ברגע שהעובדים מצטרפים אל הזום, הקסם מתחיל לקרות ואנחנו מזמינים את המשתתפים להשתתף, לפרגן, לצחוק וכל זאת באמצעים שנראים טבעיים לחלוטין. אנחנו משתמשים בכלים מעולם הדמיון והאימפרוביזציה ומזמינים את העובדים להשאיר את השיפוטיות, כלפי עצמם והסביבה, בצד.

רוב המשתתפים מתמודדים בפעם הראשונה עם משימות מעולם זה.ההתנסות הזו חושפת אותם לעולם של תקשורת פשוטה ומגלה להם צדדים בעצמם ובחבריהם לעבודה שהם טרם הכירו. הצוות מזמין את המשתתפים להגיב למשימות שונות באופן ספונטני ופשוט לזרום עם מה שיוצא, כשכל התגובות תמיד מתקבלות בשמחה וחיוך.

התוצאה של הסדנה בזום משעשעת מאד, האווירה קלילה והעובדים חוגגים יחדיו את פורים באופן שהם מעולם לא חגגו. כשהשיפוטיות נשארת בצד עולה הקבלה של העובדים והתחושה האישית הרבה יותר טובה. התחושה הזו תישאר גם לאחר שפורים יגמר והחוויה תעלה חיוך עוד זמן רב.


רוצים ליהנות מסדנאות "שלופתא"? צרו קשר עכשיו ונשמח לתת מידע נוסף.

bottom of page