top of page

מה זה סדנת אילתורים?

עודכן: 11 ביוני 2020

לצמד המילים "סדנת אילתורים" יש הרבה קונוטציות. חלק מהאנשים חושבים על "של מי השורה הזאת", אחרי חושבים שהם חייבים לעמוד על במה ולהמציא הכל על המקום מול כולם ולאחרים זה יוצר דגדוג נעים בכפות הרגליים.


הסדנה בנויה כך שנעשה בה עיבוד של תכנים רגשיים משמעותיים תוך כדי שימוש במיומנויות וכלים מעולם האילתור. בעזרת רצף של תרגילים פיזיים ומנטלים אנחנו נוגעים בנקודות וכלים חשובים בחיי היום יום:

  • איך להרגיש בנוח עם עצמי

  • עבודה עם טעויות (שלי ושל אחרים)

  • פיתוח רעיונות בקבוצה

  • התמודדות עם מצבי לחץ

  • חוסר שיפוטיות

  • דמיון ויצרתיות

על ידי שימוש בהומור אנו מקלים על המשתתפים להפנים ולקבל את המסרים של הסדנה כך שילוו אותם גם אחרי הסדנה בתהליכי העבודה (והחיים כמובן). צחוק, כיף, הנאה ושיפור האינטראקציות בין חברי הקבוצה הם המטרות המרכזיות של הסדנה.

בסדנה אנו עובדים על היכולת "לטעות", לקבל את ה"טעות" ולדעת שטעות יכולה לעתים להוות הזדמנות לדרך חדשה. אחרי כמה "טעויות" שמסתיימות בצורה חיובית אנחנו פחות מפחדים לטעות ומעזים לצאת מאזור הנוחות.

סדנת אימפרוביזציה לערב חברה
חברת "אוברגרף" נהנים בסדנת אילתורים

במהלך הסדנה אנחנו עובדים רבות על הקשבה לאחר – בין אם מדובר על התוכן של דברי הפרטנר שלי או על שפת הגוף. פעמים רבות כשאנו מקשיבים לאחר אנחנו יכולים לצאת מהחרדות ומהמעגל הפנימי שאנו שרויים בו – מה שמהווה בסיס לפיתוח אינטראקציות חיוביות.

בסדנה לכל אחד יש הזדמנות להיות פעיל בצורה כזו או אחרת בסדנה וככל שהסדנה מתקדמת נפתחות עוד ועוד אפשרויות.

בסדנת אילתורים למשתתפים יש אפשרויות להביא קדימה מגוון כישורים : חשיבה מהירה, הסתכלות חיובית, הקשבה, תיאטרליות, חשיבה עלילתית, זיכרון, משחקיות, תנועתיות, אומץ ועוד.


הסדנה עצמה מחולקת לשני חלקים, בחלק הראשון נעשה תרגילים מעולם האילתור והתיאטרון בקבוצות משתנות (זוגות, שלשות, רביעיות). בחלק השני נעשה משחקי במה - מספר מערכונים מאולתרים עם משתתפים הסדנה. המערכונים מתבססים על שיחה קצרה בין השחקנים והקהל לפני המערכון שתהווה את ההשראה לקטע שנראה. על הבמה נשתמש בכלים שרכשנו בחלק הראשון.


סדנת אילתורים מתאימה לכל אירוע, החל מערב חברה קליל, גיבוש צוות וכמובן ככלי יעיל לפיתוח מיומנויות עבודה ושיפור התקשורת בתוך קבוצות עבודה.

bottom of page