top of page

סדנאות גיבוש בזום עם ערך מוסף

עודכן: 4 בינו׳ 2021

כמעט שנה, מי היה מאמין. משבר הקורונה הפך לשגרת הקורונה, ולצד הציפיה לחזור למה שהיה אנחנו מתרגלים ומשכללים את עצמנו במציאות הקיימת. החיים בכלל וסביבת העבודה בפרט קיבלו תפנית חדה. הדינמיקה בצוותים השתנתה, איבדנו את הקשר הפשוט של שיחות המסדרון וארוחת הצהריים המשותפת, ויתרנו על ההאפי-האוור וסדנאות הגיבוש, ונשארנו בעיקר עם תקשורת עניינית, ממוסכת וממוקדת עבודה.


אבל גם בעולם של זום, ארגון טוב יודע שלקשרים האנושיים יש חשיבות גדולה להצלחתו, שהרי האנשים הם הארגון. פעילות גיבוש לחיזוק הקשרים והעלאת המורל לא רק שלא איבדה מחשיבותה, אלא הפכה לחיונית יותר.

סדנת גיבוש בזום היא ללא ספק אתגר. גם עולם סדנאות הגיבוש נאלץ להתמודד עם מציאות המפגשים בזום, וההבנה כי פעילות גיבוש מוצלחת בזום היא מצרך בעל ערך. מפגש שיגרום למשתתפים לעבור חוויה מהנה, מצחיקה ומעצימה, שתגדיל את ארגז הכלים של המשתתפים, הפך להיות מטרה מורכבת מתמיד. אבל אפשרית.


אנחנו בשלופתא מבינים שכדאי להתעקש. הרווח של זמן משותף איכותי לעובדי הארגון שלכם הוא עצום - ברמה החברתית, הרגשית והמקצועית.

לכן פתיחתנו סדנת זום ששמה דגש בדיוק על הנקודות האלה. סימנו לעצמנו שתי מטרות מרכזיות לסדנת גיבוש בזום:

1. חוויה משותפת ומהנה למשתתפים

2. הקניית סט כלים פשוט וישים לחיים מעולם האלתור

צוות בחברת "אימונה מדיקל" נהנים עם שלופתא בסדנת גיבוש בזום
"אימונה מדיקל" נהנים עם שלופתא בזום

כדי להשיג את המטרות האלו אנחנו מתנסים בכלים יצירתיים מעולם האלתור, כמו:

דמיון, פיתוח רעיונות בקבוצה, הסרת שיפוטיות וביקורת עצמית, התמודדות עם חוסר ודאות ועוד.

ההתנסות בכלים האלו מאפשרת תקשורת פשוטה וקלילה, וחושפת בפנינו גם את עצמנו וגם צדדים חדשים בחברינו לעבודה שאולי לא הכרנו קודם. כך למעשה אנחנו מחזקים את הקשרים החברתיים בין המשתתפים, מה שיתורגם בהמשך חיזוק הארגון.


כדי להעניק למשתתפים ערך מוסף, אנחנו מבססים איתם את החוק הראשון בעולם האלתור – "כן ו..." , כלומר - עלינו להסכים בקלות לרעיונות של אחרים ולא להיות שיפוטיים כלפי הרעיונות שלנו. במהלך האלתור (רמז: וגם בחיים עצמם) ההסכמה מסירה התנגדויות, מייצרת תקשורת חיובית, מעצימה את היצירתיות ומאפשרת גדילה והתפתחות.


במהלך הסדנה בזום אנחנו מתנסים בכלים האלו בקבוצות קטנות וגם במליאה. ההתנסות החווייתית מאפשרת למשתתפים להפנים את המסרים מתוך פעולה וזיכרון שריר ולא רק מסר שבעל פה. ערוץ התקשורת הנעים והקליל שנפתח כאן, ירחיב את השיח מעבר לעבודה, והחוויה המשותפת תמשיך להדהד באינטראקציות היומיומיות בין העובדים.


אחרי תשעה חודשים של סדנאות גיבוש בזום אנחנו כבר יודעים שמצאנו את הנוסחה לסדנת זום מוצלחת. למדנו להשתמש בכלים שהזום מציע כמו Spotlight ו-Breakout Rooms כדי להעצים את החוויה של המשתתפים וליצור סדנה דינמית ואינטראקטיבית, שמשאירה את כולם מעורבים ממש כמו במפגש פיזי. מסדנאות הזום שלנו נהנו קבוצות של 6 אנשים וגם של 150 אנשים, במגוון ארגונים וחברות כמו מיקרוסופט, פייסבוק, פאלו אלטו, מימון ישיר ועוד ועוד. צרו קשר עכשיו למידע נוסף.



bottom of page