top of page

סדנת אילתור ככלי לפיתוח בצוותי חינוך

עודכן: 11 ביוני 2020


החינוך היום שונה בתכלית ממה שהיה בעבר ודבר זה מקרין ישירות גם על תפקידו של המורה. בעבר כל הידע היה אצל המורה והיה עליו להעבירו בצורה ברורה לתלמידים. כיום המצב שונה לחלוטין - כל הידע הקיים נמצא בכף ידו של התלמיד ותפקידו של המורה הוא דווקא לעורר את סקרנותם של תלמידיו – לגרום להם לשאול שאלות, לחקור ולחפש.

בעבר התלמידים רכשו למורה כבוד מעצם היותו מורה, הם היו עומדים בכניסתו אל הכיתה ומתיישבים רק כאשר אישר זאת. הכבוד שרחשו התלמידים למורים בעבר אפשר למורים ללמד את החומר שהיה עליהם להעביר ביתר קלות ועם הרבה פחות התעסקות במשמעת. כיום גם בגלל שינויים בערכי החברה, כניסתם של הטלפונים החכמים ומעורבותם הגדלה של ההורים בנעשה בבית הספר מוצא עצמו המורה פעמים רבות חסר אונים, מתוסכל ושחוק.

תמונה בסוף סדנת אימפרוב לערב גיבוש במרכז הרצוג אחרי סדנהכיפית במיוחד
סדנת אילתור של שלופתא לצוות חינוכי במרכז הרצוג

כיצד יכולה סדנת אלתור לעזור למורה בתפקידו ?

אם נרצה בכך או לא - כל מורה הוא מאלתר ! אתם מופיעים בכל יום מול כיתה שלמה כשאתם אולי חושבים שאתם יודעים איך יתחיל יומכם אבל כמעט לעולם לא תצליחו לנחש כיצד הוא יסתיים, עליכם להתמודד עם קהל מורכב ומגוון במציאות שמשתנה מול עיניכם בכל רגע. בסדנאות האלתור של שלופתא אנחנו קודם כל נותנים מקום למורים להיות עצמם – לצחוק, להשתחרר ולהנות עם הצוות שלצידו הם מעבירים שעות נכבדות מהיומיום שלהם. דרך תרגילים מעולם האלתור והתאטרון יחשפו המשתתפים צדדים חדשים באישיותם ויגלו צדדים אלה בקולגות שלהם.

בפעילויות שלנו לצוותי חינוך והוראה אנו שמים דגש על הקשבה ופיתוח רעיונות בצוות והכל דרך שלל תרגילים שעוזרים לנו להשתחרר כקבוצה וכיחידים ולסמוך על עצמנו.

נבדוק כיצד אנו מגיבים כאשר אנו טועים או מתבלבלים וכיצד אנו מגיבים כאשר מי שאנו עובדים מולו, בין אם מדובר בקולגה לעבודה או תלמיד, טועה.

נבחן את ההתמודדות שלנו במצבי לחץ, כשבדומה למה שמתרחש בזמן העבודה יהיה עלינו להתמודד עם כמה גירויים במקביל.

נאפשר לעצמנו לטעות, להתבלבל ולהצטרף לתרגילים שלא נהיה מוכנים אליהם ודרך כך נחווה גם את התלמידים שלנו.

בסדנא נעסוק במשאלת הלב החשובה ביותר שמהווה בסיס לאלתור "כן ו.." – כיצד בתור אנשי הוראה וחינוך אנו יכולים, דרך הקשבה וחיוביות, להתחבר אל הרעיון שמביא התלמיד ולשלב אותו בתכנים שאנו רוצים להעביר לו.

ברור לכל שבעולם המודרני, במצב בו התשובות כולן קיימות במרשתת, עלינו בתור אנשי חינוך מוטלת האחריות ללמד את התלמידים לשאול שאלות נכונות, לפתח בהם סקרנות ולגלות יחד איתם את החוזקות שלהם. מהסדנה של שלופתא תצאו עם כלים משמעותיים שיעזרו לכם להתמודד עם האתגרים הגדולים שמאפיינים את מערכת החינוך כיום.

bottom of page